کد مطلب: 170577
رهبر معظم انقلاب اسلامي در مراسم دانش‌آموختگي دانشجويان دانشگاههاي افسري ارتش:
نيروهاي مسلح بايد همواره آماده ايفاي نقش در صورت نياز باشند/به لطف و توفيق الهي، فرداي کشور به مراتب بهتر و درخشان‌تر از امروز آن خواهد بود
تاریخ انتشار : 1395/07/07 13:30:53
نمایش : 1113
حضرت آيت الله خامنه اي فرمانده معظم کل قوا صبح امروز (چهارشنبه) در مراسم دانش آموختگي، تحليف و اعطاي سردوشي دانشجويان دانشگاههاي افسري ارتش جمهوري اسلامي ايران در دانشگاه علوم هوايي شهيد ستاري حضور يافتند.












 

به گزارش هفت چشمه به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ حضرت آيت الله خامنه اي فرمانده معظم کل قوا صبح امروز (چهارشنبه) در مراسم دانش آموختگي، تحليف و اعطاي سردوشي دانشجويان دانشگاههاي افسري ارتش جمهوري اسلامي ايران در دانشگاه علوم هوايي شهيد ستاري حضور يافتند.

رهبر انقلاب اسلامي در اين مراسم با تأکيد بر لزوم آمادگي هاي روزافزون «ايماني و اعتقادي»، «علمي و فني» و« سازماني و انضباطي» نيروهاي مسلح و انتقال تجربيات گرانبهاي دفاع مقدس به نيروهاي جوان، تاکيد کردند: امروز ملت ايران به دليل پافشاري بر اسلام، استقلال، ارزشهاي والاي خود و اعتقاد به حاکميت دين خدا، با جبهه وسيعي از دشمنان مواجه است و نيروهاي مسلح بايد همواره آماده ايفاي نقش خود، در صورت نياز، باشند.
حضرت آيت الله خامنه اي نيروهاي جوان، مؤمن و کارآمد را ثروت بزرگ و واقعي کشور خواندند و با اشاره به دوران دفاع مقدس گفتند: دوران دفاع مقدس، آزموني دشوار بود که در آن، جوهر ارتش جمهوري اسلامي ايران آشکار، و کارهاي برجسته و درخشاني به دست نيروهاي ارتش انجام شد.
ايشان يکي از اقدامات ضروري در دانشگاه هاي نيروهاي مسلح را آشنايي با دوران دفاع مقدس و تبيين آن شرايط براي نيروهاي جوان دانستند و افزودند: جنگ تحميلي هشت ساله در واقع يک جنگ بين المللي و تهاجم همه جانبه قدرت هاي بزرگ و دنباله روهاي جهاني و منطقه اي آنها به مرزها، هويت، ارزشها، نظام اسلامي و انقلاب ملت ايران بود.
رهبر انقلاب اسلامي تأکيد کردند: در اين قيامت کبري و معرکه عظيم، ملت بزرگ ايران و نيروهاي مسلح با اتکاء به نيروي ايمان و مقاومت و اعتماد به خدا و متکي به روح الله، قيامِ لله کردند و توانستند بر همه قدرت ها غلبه کنند.
حضرت آيت الله خامنه اي خطاب به دانشجويان دانشگاه هاي افسري ارتش گفتند: نسل گذشته شما چنين نسل پرافتخاري بود و اکنون شما جوانان ميراث‌بَر آنها هستيد.
ايشان با تجليل از رشادت‌ها و جانفشاني‌ها و مجاهدت‌هاي سرداران و اميران ارتش همچون صيادها و بابايي‌ها، خاطر نشان کردند: امروز همه دنيا اعم از دوست و دشمن، بر زبان و در دل خود به عظمت، هوشمندي، شجاعت و اقتدار ملت ايران و نظام اسلامي معترف هستند.
رهبر انقلاب اسلامي ضمن تشکر از فرماندهان ارتش و فرماندهان دانشگاه هاي ارتش، در پايان سخنان خود تاکيد کردند: به لطف و توفيق الهي، فرداي کشور به مراتب بهتر و درخشان‌تر از امروز آن خواهد بود.
در ابتداي اين مراسم، رهبر انقلاب اسلامي با حضور در يادمان شهدا، به شهيدان سرافراز اداي احترام و با قرائت فاتحه علوّ درجات آنان را از خداوند متعال مسألت کردند.
فرمانده کل قوا، سپس از يگانهاي حاضر در ميدان سان ديدند.
در اين مراسم، يک روحاني نمونه، يک ايثارگر نمونه، سه تن از فرماندهان، دو تن از اساتيد و پژوهشگران و شش نفر از دانش آموختگان نمونه دانشگاههاي ارتش هداياي خود را از دست فرمانده معظم کل قوا دريافت کردند. همچنين فرمانده دانشگاه شهيد ستاري دانشنامه دانش‌آموختگان دانشگاه را اخذ کرد و نماينده دانش آموختگان و نماينده دانشجويان دانشگاه شهيد ستاري نيز مفتخر به دريافت درجه و سردوشي شدند.
قرائت سوگند نامه دانشجويان جديد، اجراي سرود دسته جمعي، و رزمايش ميداني «مدافعان حريم ولايت» از ديگر برنامه هاي مراسم امروز بود.
در اين مراسم، همچنين امير سرلشکر عطاءالله صالحي فرمانده کل ارتش با تاکيد بر آمادگي ارتش، خاطرنشان کرد: ارتش انقلابي ملت ايران بر تهديدات استکبار جهاني به سرکردگي آمريکا و توطئه‌هاي انگليس و رژيم صهيونيستي به‌خوبي اشراف دارد و آماده پاسخگويي و دفع هر گونه تجاوز و تهديد دشمن در دورتر از مرزها هستيم.
امير سرتيپ دوم هاديان فرمانده دانشگاه علوم هوايي شهيد ستاري نيز گزارشي از روند تحصيلي و آموزشهاي تخصصي، علمي و برنامه‌هاي تربيتي دانشجويان و دانش آموختگان دانشگاههاي افسري ارتش بيان کرد.
در ادامه مراسم، يگانهاي حاضر در ميدان از مقابل جايگاه رژه رفتند.

 

انتهاي پيام/ت

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg